4 טיפים מנצחים לשדרני ספורט מתחילים

להגיע מוכנים לכל משחק, להתחיל מקטן, לקבל את הכלים להצלחה בצורה מסודרת ועוד. רוצה לשדר ספורט ולהשתלב בתקשורת הספורט? ובכן, יש לנו כמה טיפים עבורך

להגיע מוכנים לכל משחק, להתחיל מקטן, לקבל את הכלים להצלחה בצורה מסודרת ועוד. רוצה להיות שדר ספורט ולהשתלב בתקשורת הספורט? ובכן, יש לנו כמה טיפים עבורך >>

"ככה לא בונים חומה", "קומו על הרגליים והריעו לבחורים האלה בכחול", "גביע אירופה לת"א", "חולוניה זוכה בגביע, אין דברים כאלה", "הגביע נוסע לירושלים". אלה רק חלק קטן מפס הקול המלווה אותנו – חובבי הספורט – במהלך חיינו.

רגעי השיא של אוהדי הספורט מורכבים לא רק מהשיאים והכישלונות של הקבוצות והנבחרות האהודות שלהם, אלא גם מפס הקול המלווה את אותם רגעים בלתי נשכחים. על רגעי הסאונד הנדירים האלה אחראים שדרי הספורט, בארץ ובחו"ל. הרגעים הללו הם אלה שהופכים את המקצוע – שדרן ספורט – לכה מבוקש וכה נחשק.

אבל רגע, הדרך לפס הקול ארוכה ומורכבת, רבה באתגרים מקצועיים ואישיים. רוצה להיות שדר ספורט? להיות חלק מאירוע הצפייה במשחק כדורגל, כדורסל או בענפי ספורט אחרים? ובכן, יש לנו כמה טיפים בשבילך.

טיפים אלה הם מניסיונו של מייסד ומנהל קול הספורט, עמית הורסקי, אשר ברזומה שלו 30 שנה של שידורי ספורט ברשות השידור, בתחנות הרדיו ובערוצי הספורט השונים, ובשלל אירועים דוגמת מונדיאלים, משחקים אולימפיים, אליפויות אירופה בכדורגל ובכדורסל, אליפויות עולם באתלטיקה, גמרי גביע, משחקי נבחרות ישראל בכדורגל ובכדורסל, המשחק המרכזי, מכבי ת"א ביורוליג ועוד.

 

טיפ מספר 1: כל שדרני הספורט מתחילים בקטן

מבזק חדשות: לא תשדרו מחר את גמר היורו. כל שדרן ספורט מתחיל תמיד בקטן, במשחקי הליגה, בענפים אזוטריים באופן יחסי וכו'. כך זה בכל מקצוע וכך גם בעולם שדרני הספורט. הקפידו לכבד כל משחק וכל אירוע ולהתייחס אליו באופן המקצועי ביותר.

חלק ניכר מהשדרים המתחילים הם למעשה שדרנים ושדרניות קווים – אחראים על הראיונות לפני, במהלך ואחרי המשחק. אגב, דווקא כאן יש רגעי קסם כבר בתחילת העבודה. לא אחת, שדר הקווים זוכה לראיין מאמן או שחקן מיד בתחום משחק גדול. האמוציות והאדרנלין, בשילוב עבודה מוצלחת של שדר או שדרית הקווים, עשויים לייצר ציטוטים בלתי נשכחים.

טיפ מספר 2: שדרנים טובים מגיעים מוכנים לכל משחק

כמו בכל מקצוע, כך גם בעולם תקשורת הספורט, יש חשיבות עליונה לידע, להבנה, חשיבה והכנה. הכירו את השחקנים, את הכושר הנוכחי שלהם, את שיטת המשחק, את הסטטיסטיקה. פרטים היסטוריים במידה מסוימת תמיד יכולים לעזור ולחבר את הצופה לשידור. הגיעו מוכנים לכל משחק ולכל ענף.

טיפ מספר 3: כרטיס הכניסה לעולם תקשורת הספורט

חובבי ספורט רבים מעוניינים להיות שדרים, כתבים ועובדים בתעשיית הספורט, אך הקבלה אינה פשוטה. הדרך הנוחה והטובה ביותר כיום היא באמצעות הכנה מקצועית, היוצרת לכם את התשתית להצליח בעבודה עצמה וגם את הקשרים המקצועיים הנדרשים על מנת להשיג את ראיונות העבודה והמשרות הנחשקות.

"קול הספורט", בית הספר המוביל בארץ ללימודי תקשורת הספורט, רואה חשיבות עליונה בהשמת בוגרי הקורס בתעשייה: ONE, ערוץ הספורט, וואלה!, ספורט1, YNET, רשת, קשת, מעריב, ידיעות אחרונות, תאגיד השידור, ישראל היום ועוד. יותר מ-100 בוגרות ובוגרי קול הספורט השתלבו בתפקידים מרתקים בתקשורת הספורט, לרבות בתחום השדרנות.

טיפ מספר 4 והכי חשוב לשדרני ספורט – המשחק מעל הכל

ישנם שדרים ופרשני ספורט הרואים את עצמם מעל המשחק, מעל האירוע הספורטיבי עצמו. ובכן, זה לא צריך להיות כך. הספורטאי, האירוע, הסיפור. הם אלה שהופכים את המשחק להיסטורי, הם אלה שאחראים למה שקורה על כר הדשא, על מסלול הריצה ועל הפרקט. ואתם, שדרי הספורט, באים ללוות ולהעצים את האירוע ולא להיות האירוע עצמו.

לסיכום, הדרך להיות שדר ספורט מוביל היא ארוכה ומאתגרת, אבל אפשרית

השער של ערן זהבי שהביא להפועל תל אביב אליפות, העלייה של מכבי חיפה לליגת האלופות, הזכייה האחרונה של מכבי ת"א ביורוליג, צרפת אלופת העולם, אלה רק חלק קטן מרגעי שיא בעולם הספורט – רגעים שפוקדים אותנו מעת לעת ומעונה לעונה. מאחורי כל רגע זה ניצבים שדרי ספורט (בעמדת השידור ועל הקווים) המלווים את האירוע ומעצימים אותו.

רוצים לקבל את הכלים על מנת להשתלב בהצלחה בתקשורת הספורט בארץ? הצטרפו לסטודנטים של "קול הספורט" וקבלו בקורס אחד סט כלים שיכשיר אתכם למגוון המקצועות על ידי בכירי עיתונאי הספורט: רותם ישראל, עמית הורסקי, אבי מלר, יהונתן כהן, ניר קפלן, אסף כהן, אהרל'ה ויסברג, ליאן וילדאו, לי נוף, רז אמיר, יניב טוכמן ועוד. צרו איתנו קשר לקבלת מידע נוסף.

תוכן עניינים

לפרטים נוספים

עקבו אחרינו

פוסטים אחרונים

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר עכשיו בווטסאפ

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן