עמית הורסקי – האיש שמאחורי הקול

עמית הורסקי הוא מייסד ומנהל קורס שדרים וכתבי ספורט של קול הספורט. מה מרגש אותו, איך היה לשדר את מסי ויוסיין בולט ועל מה הוא מדבר עם התלמידים?
מאת אופיר גולן
"לא אחת, כאשר אני מגיע לשדר בערוץ הספורט, אני פוגש בו זמנית יותר מעשרה בוגרי קול הספורט – עורכים, כתבים, מפיקים, תחקירנים ועוד. כשאני רואה כל כך הרבה בוגרים שהחלו את דרכם המקצועית אצלנו בקורס, זה מבחינתי שווה ערך לשידור של משחק גדול", מספר עמית הורסקי, המנהל והיוזם של קול הספורט – בית הספר המוביל בישראל ללימודי תקשורת ספורט.
הורסקי פועל בתעשיית תקשורת הספורט משנת 1993 ובתפקידו הראשון היה כתב בעיתון 'חדשות' המיתולוגי. בהמשך ערך מדורי ספורט במקומוני רשת שוקן והתקדם לתפקיד עורך במדור הספורט היומי של מעריב. "אני זוכר שהייתי במשמרת בערב שבו התפוצצה פרשת נערות הליווי ב-1999, זה בהחלט היה ערב סוער ומלא אדרנלין".
הורסקי היה קרוב ל-20 שנה שדר בכיר ברשות השידור – קול ישראל וערוץ 1. הוא שידר, בין היתר, את מונדיאל 2010 ו-2014, יורו 2004 ו-2016, המשחקים האולימפיים ב-2008 וב-2012, אליפויות עולם באתלטיקה, מכבי ת"א ביורוליג, קמפיינים רבים של נבחרות ישראל בכדורגל ובכדורסל, המשחקים המרכזיים בליגות הכדורגל והכדורסל, גמרי גביע בכדורגל ובכדורסל ועוד."לשדר את מסי במדי ארגנטינה במונדיאל, כשדייגו מראדונה הוא המאמן ועומד ממש מתחת לעמדת השידור שלנו – זה בהחלט רגע יוצא דופן", משיב הורסקי כשנשאל על הרגעים הזכורים עבורו, ומוסיף: "גם לשדר ריצה של אוסיין בולט או משחק של הדרים-טים של ארה"ב זה משהו שתמיד אזכור".

הקמת קול הספורט ב-2013

עמית הורסקי מקדיש כיום את מרבית זמנו ליזמות שמלווה את חייו מ-2013 – "קול הספורט". הורסקי הוא מייסד ומנהל הקורס, שנמצא תחת ניהולה המקצועי של רותם ישראל, מגישת חדשות הספורט ותוכנית הבוקר ברשת.

הקורס מקנה את כל הכלים הדרושים כדי להתמקצע בתקשורת ספורט ולהתקבל לעבודה בתחום, החל מעבודות תחקירנות והפקה בערוצי הספורט, דרך כתיבה ועריכה באתרי הספורט ובעיתונות הכתובה, וכלה בתפקידי השטח בתחום – שדרים, כתבים ומגישים.

במסגרת קול הספורט, עמית הורסקי וצוות המרצים כבר הוציאו לפועל בהצלחה 29 קורסים וסייעו ליותר מ-100 בוגרות ובוגרים להיכנס לתקשורת הספורט ולמקומות כגון ערוץ הספורט, וואלה!, ONE, ספורט1, מעריב, ישראל היום, ידיעות אחרונות, YNET, קשת, רשת ועוד. "כשאני מגיע למקומות הללו במסגרת פעילויות בקורס ורואה כל כך הרבה בוגרי קול הספורט – זה שווה הכל", מספר הורסקי.

קול הספורט הוא מוסד לימודים ייחודי בנוף לימודי התקשורת בישראל – מקום המספק לסטודנטים את הכלים להשתלב ולהצליח בתעשייה – על ידי הענקת הכלים הפרקטיים ביותר בתחום.

במסגרת קורס כתבים ושדרי ספורט רוכשים התלמידים מיומנויות רבות בסדנאות בשטח, עריכת תוכן באינטרנט, כתיבה עיתונאית, שידור ופרשנות משחקים במגרשים: בלומפילד, היכל מנורה מבטחים ועוד. התלמידים מגישים באולפנים מקצועיים, מראיינים ספורטאים ומאמנים במסיבות עיתונאים ואלה רק חלק מהתכנים. את כל הכישורים הללו הם רוכשים ממיטב עיתונאי הספורט – רותם ישראל, אבי מלר, יהונתן כהן, ליאן וילדאו, אסף כהן, ניר קפלן, אהרל'ה ויסברג, לי נוף, רז אמיר, יניב טוכמן ורבים וטובים אחרים.

מ-2013, קול הספורט משמש כבית הספר המוביל להכשרת אנשי מקצוע בתחום, אבל גם כיום מנהל הקורס ממשיך לתת לכל סטודנט, מועמד ובוגר את מירב תשומת הלב. "אני מסוגל לדבר עם מועמדים ומתעניינים בכל שלב ביום, אני תמיד זמין לתת מניסיוני ולהסביר מה מצפה לכל אחד בקורס ולאן אפשר להגיע", מעיד הורסקי, "בנוסף, רותם ואני תמיד עוזרים לבוגרי הקורס להשיג עבודה, כמובן בלי להבטיח הבטחות. ההגינות לפני הכל. באתר יש עמוד של "בוגרים בתעשייה" והוא מוצף. אפשר לראות ולהתרשם עד כמה הקורס שלנו הוא פרקטי ומועיל להשתלבות בתקשורת הספורט".

לימודי תקשורת ספורט – סטנדרט להשתלבות בתחום

למעשה, בוגרות ובוגרי קול הספורט לא רק משתלבים בתעשייה בזכות מערכת היחסים ארוכת השנים של הורסקי עם העורכים והמפיקים בתעשייה, אלא הם גם מצליחים בעבודתם ומשמשים כאנשי מקצוע מצוינים – הרבה בזכות הכלים המקצועיים שרכשו בקול הספורט.

מעוניינים להשתלב בתעשיית תקשורת הספורט? ללמוד בקורס תקשורת הספורט המקיף והמעשי ביותר בתחומו? ובכן, שיחה אחת עם עמית הורסקי או עם רותם ישראל, המנהלת המקצועית, תסייע לכם להתמקד ולהכיר את הלימודים הנדרשים בתחום. הדרך מתחילה כאן – לחצו ליצירת קשר.

תוכן עניינים

לפרטים נוספים

עקבו אחרינו

פוסטים אחרונים

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר עכשיו בווטסאפ

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן