מה נדרש כדי להיות כתב ספורט מוצלח?

לכתבי ספורט יש עבודה קדחתנית ומרתקת. מעוניינים להצטרף? להשפיע על תעשיית הספורט בארץ? יש לנו טיפים שיעזרו לכם להיות כתבי ספורט מצוינים

לסקר מקרוב את המשחקים הגורליים של מכבי תל אביב ביורוליג, לכתוב טור אישי אחרי הפסד של מכבי חיפה או כתבת מגזין על בית"ר ירושלים לקראת פתיחת העונה, לשאול את השאלות הקשות במסיבות עיתונאים של הפועל ת"א ובית"ר ירושלים, לנצח במרדף אחר הפרסום הראשון – ועוד, ועוד, ועוד. אלה רק חלק מחיי העבודה הקדחתניים והמרתקים של כתב ספורט. מעוניינים להצטרף למעגל הכתבים? להיות משפיעים בתעשיית תקשורת הספורט? ובכן, יש לנו טיפים שיעזרו לכם להיות כתבי ספורט מצוינים.

יחסי אנוש, זה המפתח לכל כתב ספורט מצליח

כתב ספורט בא במגע 24/7 עם אינספור גורמים – שחקנים, מאמנים, חברי הנהלה, קולגות, דוברים ויחצנים, עורכים ומפיקים ועוד. מומלץ לשמור על יחסי אנוש מקצועיים וטובים עם כמה שיותר גורמים, גם אם זה לא תמיד אפשרי. נסו תמיד להישאר על פסים מקצועיים והימנעו מירידה לפסים אישיים. בסופו של דבר, יעריכו אתכם על פי ההתנהלות שלכם.

בעולם הספורט מקצועיות היא שם המשחק. מבקרים את מושא הסיקור? תנו לו את האפשרות להגיב. קולגה זקוק לעזרה עם ציטוטים מהמשחק? עזרו לו – אתם גם תצטרכו את עזרתו. עורכי התוכן לא תמיד מזהים את הסיפור? עזרו להם, שמרו איתם על קשר חיובי – הם משפיעים על בולטות הכתבות שלכם. יחסי אנוש חיוביים, מקצועיים וטובים הם מפתח להצלחה במקצוע.

אמינות בעידן הדיגיטלי

אמינות הייתה ונשארה מילת מפתח בתקשורת. עם זאת, כיום, בעידן הרשתות החברתיות, כל כתב ספורט צריך לדעת שמושא הסיקור שלו יכול להגיע ישירות ובקלות לעשרות או מאות אלפי גולשים כדי להפריך סיפור כזה או אחר.

בעולם הספורט, יש נוכחות עצומה של הספורטאים – בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר. כל כתב, בין אם מתחיל או מנוסה, צריך לדעת שמושאי הסיקור תמיד יוכלו להגיב לו ברשתות החברתיות. תדמית של אמינות ויושרה מצדכם, ימנעו ממושא הסיקור לקעקע בקלות נתונים שתפרסמו. כמו כן, על הכתב להבין כי הוא מהווה גם שגריר של הגוף אותו הוא מסקר, ולכן עליו לפעול בצורה אחראית ולהשקיע מאמץ נוסף בבניית תדמית אישית ומקצועית. הימנעו מפרובוקציות והוסיפו דגש בהקפדה על יושרה ואמינות בסיקורים שלכם. דברים אלה יסייעו למושאי הסיקור להתמודד בצורה מוצלחת בין אם הסיקור בעדם או מבקר אותם. בעידן הדיגיטלי, ההבנה הזאת הופכת לגורם מרכזי בהצלחת כתבי הספורט. במילים פשוטות: נא להתנהג בהתאם בעידן "האח הגדול".

מה נדרש כדי להיות כתב ספורט מוצלח

 

טעויות שכדאי להימנע מהן ככתבי ספורט מתחילים

אל תכתבו באתרי אוהדים ובעמודי פייסבוק/אינסטגרם של אוהדים

אחת ההמלצות הראשונות שלנו לסטודנטים בקול הספורט היא להימנע מ"עבודה" באתרי אוהדים או בעמודי פייסבוק ואינסטגרם של קבוצות ואוהדים. קול הספורט הוא לא קורס להכשרת אוהדים אלא קורס תקשורת מקצועי. כולנו אוהדים, כולנו גדלנו במגרשי הספורט אחרת לא היינו כאן, אבל מרגע שהחלטתם להיות כתבי ספורט, ראוי להתנהג ולהתנהל בהתאם. הנראות חשובה. עבודה בפלטפורמות של אוהדים תפגע בכם בעתיד כשתרצו להשתלב בכלי תקשורת רציניים כי תהיו מקוטלגים ומזוהים כאוהדים, דבר המקשה על התפיסה האובייקטיבית בסיקור אירועים. 

כתבי הספורט של העתיד – שלבו מאפיינים מודרניים

אל תיגררו לסגנונות ישנים וארכאיים של עיתונות הספורט. נסו להיות מקוריים, לחדש, להביא חומרים שיהפכו את האייטמים שלכם למרתקים, מוצלחים וכמובן – נקראים. 

אז איך בוחרים קורס כתבי ספורט?
במילה אחת: הכשרה

אחד המפתחות להצלחה בעולם הספורט הוא ההכשרה. האתרים, העיתונים וערוצי הספורט הם גופים משומנים היטב, הפועלים במהירות גבוהה מאוד ולעתים עשויים להיות חסרי סבלנות לשלם "שכר לימוד" עבור העובדים הצעירים. מעוניינים להצליח במקום העבודה בתקשורת הספורט? הכשרה נכונה יכולה לקצר את תהליך הלמידה ולאפשר לכם הצלחה מקצועית מהרגע הראשון.
הכשרה מקצועית מתקדמת יכולה להפוך את תחילת הדרך שלכם ממאתגרת וקשה למוצלחת ומהנה. הכשרה מהווה דרך נכונה להתגבר על אתגרים, מסייעת להבין את עולם תקשורת הספורט, ולקבל ידע מעמיק בתחומים רבים בעולם הספורט עם כלי עבודה מעודכנים.

כשאתם בוחרים קורס כתבי ספורט, כדאי לוודא שההכשרה הזאת מספקת לכם ידע מעמיק בתחום, במה ליצירת קשרים, וכמובן הזדמנויות לקחת חלק פעיל בפרויקטים ואירועים ספורטיביים. עם הכשרה נכונה, תוכלו להשתלב בתחום ככתבי ספורט מוכשרים ולהשיג יתרון מקצועי מובהק.

מה נדרש כדי להיות כתב ספורו מוצלח תמונה של הסטודנטים שלנו ביציע העיתונות ככתבים

 

קורס כתבי ספורט – בקול הספורט

קול הספורט הוא בית הספר המוביל בישראל ללימודי תקשורת ספורט ונוסד ב-2013 על ידי עמית הורסקי, בעל ניסיון של 30 שנה בעיתונות כתובה, רדיו וטלוויזיה, שמלווה את הסטודנטים בכל צעד, בכיתת הלימוד בבית ציוני אמריקה בת"א, במגרשים ובאולפנים. המנהלת המקצועית היא רותם ישראל, מגישה בערוץ הספורט וברשת 13. 

בקורס לומדים כתיבה ועריכה עיתונאית, הגשה ושידור באולפנים ובמגרשים, דיווחים מהקווים, פודקאסטים, הפקה ותחקירנות ועוד מגוון הכשרות פרקטיות להשתלבות בתחום. בעולם התקשורת של ימינו, חשוב מאוד להיות ורסטיליים (מגוונים), גם בידע בענפי הספורט השונים וגם בכישורים המקצועיים (לכתוב, לערוך, לספר סיפור מול מצלמה, לעלות לשידור ברדיו וכ"ו). אצלנו שמים על כך דגש.

במסגרת קול הספורט תלמדו מעיתונאים שחיים ונושמים ספורט ובעלי רזומה מוכח בכלי תקשורת ארציים מובילים: רותם ישראל, עמית הורסקי, אבי מלר, יהונתן כהן, לי נוף, ניר קפלן, אסף כהן, ליאן וילדאו, יניב טוכמן, אהרל'ה ויסברג, רז אמיר ועוד.

קול הספורט –קורס כתבי ספורט בעל תוצאות מוכחות

מנהלי קול הספורט, עמית הורסקי ורותם ישראל, משתמשים בקשרים שלהם כדי לשווק את המצטיינים ולסייע להם במציאת עבודה, במקרים רבים כבר במהלך הקורס. לא במקרה, לקול הספורט יותר מ-100 בוגרות ובוגרים שעובדים ומתפרנסים מהאהבה הגדולה שלהם, רבים מהם בערוץ הספורט וב-ONE ורבים נוספים בוואלה, ידיעות אחרונות, Ynet, ספורט1, ישראל היום, מעריב, קשת, רשת ועוד. קול הספורט גם מוכר על ידי המדינה לשימוש בכספי הפיקדון הצבאי לחיילים משוחררים.

לסיכום, הדרך להיות כתב ספורט מצוין כוללת לפעמים לא מעט עבודה שחורה, אך המצליחים בהחלט יוכלו לפתח קריירה בתחום ולהתפרנס בכבוד. אז מה המתכון בשורה התחתונה? נכונות לעבודה מאומצת, אמינות ומקצועיות, כמובן כישרון, והכשרה פרקטית במוסד שיפתח עבור המצטיינים דלתות לעבודה בתקשורת הספורט.

תוכן עניינים

לפרטים נוספים

עקבו אחרינו

פוסטים אחרונים

רוצים לשמוע עוד?

צרו קשר עכשיו בווטסאפ

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן